Sponsortrends for 2013

Synergy i London, et af mine yndlingsbureauer, har samlet 12 trends for 2013.

Min favorit? Trend #6: Content is King, Queen, Duke, Earl, Prime Minister and President. De bedste sponsorer forstår at skabe og udnytte unikt content/indhold gennem deres sponsorater. Og de bedste rettighedshavere er helt med på beatet og kommer selv med ideerne til, hvordan der skabes indhold til PR, Facebook, smartphone, YouTube, intern kommunikation osv. Det bliver endnu vigtigere i 2013.

En anden trend i rapporten (Trend #9) er, at musikbranchen og erhvervslivet kommer til at lege endnu mere sammen. Den hænger lidt sammen med trenden ovenfor, for hvad er bedre content herhjemme end at kunne bruge navne som L.O.C. og Nephew i din marketing? Læg mærke til, hvor tit du ser en musiker optræde i reklamefilm, sociale medier eller outdoor-plakater. Den trend vil jeg godt skrive under på. Har du for øvrigt bemærket, at der er et bureau i Danmark, Volume, som ikke laver andet end at rådgive om brug af musik?

Download “Trends in Sponsorship 2013”

content is king
© Synergy 2013

Skriv et svar