Overtroisk svensk gimmick

Nu skal vi til Göteborg til et eksempel på genial aktivering.

AIK Stockholm forsøgte at “jinxe” byen Göteborg, så det lokale hold ville være uheldig i en kommende vigtig kamp mod AIK.

Det havde ikke den store effekt på selve fodboldkampen, men på omtale, involvering og goodwill har de absolut vundet stort.

Oplevelsen bliver udvidet
Den allersidste sætning er måske den bedste pointe i filmen: “Oplevelsen blev udvidet fra at vare 90 minutter til at vare to uger.” Det er vejen frem.

Og til alles glæde er der begyndt at komme lignende toner fra DBU. Læs i denne Børsen-artikel, hvordan DBU vil udvide landskampsoplevelsen. Mikael Overgaard, direktør DBU Sponsorship, siger bl.a.:

»Vi skal have det til at summe i hele byen, så Storkøbenhavn ved, at der sker noget i byen. Når man så rammer stadionområdet, skal der være støj, og der skal være tilbud til dem, der kommer nogle timer før osv. Det bliver spændende.«

Jeg har ikke de store forventninger til at DBU kan løfte opgaven, men måske kan de sparke liv i nogle af deres sponsorer.

Comments 3

  1. Hej Mikael

    Det er godt at høre. Jeg beklager min manglende tillid til jer ovenfor, men du må give mig ret i, at DBU ikke er kendt for innovation og fan-aktiviteter.

    Jeg glæder mig til at opleve hjemmekampene i efteråret mod Norge og Portugal.

    Og jeg glæder mig endnu mere til at se, hvad I finder på til U21 EM i Herning-Århus-Aalborg-Viborg her til sommer.

    Mvh.
    Morten

Skriv et svar