If you build it, they will come

Hvad skal man starte med: bygge sin sponsorvæg eller finde sponsorerne?

Jeg ville nok starte med at finde sponsorerne, men nogle går den anden vej. Måske tror de, at en logovæg tiltrækker flere sponsorer. Det er selvfølgelig også vigtigt at signalere til omverdenen, hvor man gerne vil ende henne, men jeg synes bare, at en tom sponsorvæg ser lidt komisk ud.

Her er tre eksempler på organisationer, som bygger væggen først:

Munkholm Zoo: Med småt står der bl.a "Fugleedderkopperne er sponsoreret med 500 kr. af familien Lauridsen". Klik for større billede

Ferskvandscentret: For X kr. kan du blive sponsor det lokale egern. Klik for større billede.

Uvelse Fritids Center: Her tager man ordet "sponsorvæg" meget bogstaveligt. Det drejer sig nemlig ikke kun om guld- og sølvskiltene, men om hele muren. Fra ufc.dk: "Væggen består af 1.200 mursten, hvoraf der er skrevet navn i 358 (de skrevne navne i stenene kan ikke ses på billedet, men der arbejdes med en løsning så disse navne kan blive tydeligere). Desuden er der indmuret 20 guldplaketter og 30 sølvplaketter."

Skriv et svar