Hvorfor er Formel 1 ikke toppen af sponsorpoppen?

Formel 1-industrien genererer angiveligt 10 mia. kr. om året i sponsorindtægter. Det er lige så meget som et OL kan samle ind (i løbet af fire år).

Men det handler voldsomt meget om tv-eksponering af logoer. Logoer på bilen, på hjelmen, på dragten, på langsiden og i svingene. Prøv at nævne én kampagne, hvor et Formel 1-sponsorat er blevet udnyttet kreativt til at flytte holdninger hos en målgruppe.

Svært, ikke? Og det er jo ikke fordi der mangler brands, som burde kunne løfte opgaven: Vodafone, Ferrari, Red Bull, Mercedes osv.

Sponsorbureauet Synergy i England har lavet en skarp analyse af, hvorfor Formel 1 ikke fører feltet, når det gælder innovative og kreative sponsorkampagner.

Opdatering 29.03.2013:

Faktisk viser det sig, at 2013-sæsonen bliver anderledes. Sky, Blackberry og Burn vil alle til at udnytte Formel 1 sponsorater til at lave kampagner med fansene i centrum. Læs mere her.

Comments 1

Skriv et svar