Husk digital aktivering

Respekt til MEC Access, som har lavet en glimrende introduktion til, hvorfor sponsorer skal inkludere digitale/sociale medier i deres aktivering.

Der er ikke noget som en god video til at formidle et budskab på to minutter…

Bonus-info: I en nylig undersøgelse fra IFM Sports Marketing Surveys mener 78 % af adspurgte sponsorchefer,  at sociale medier er et must i aktiveringen af et sponsorat.

Men glem ikke at mødes in real life
Er det for old school at citere Grundtvig efter sådan en video?

“Hvad der vil have levende virkning, maa ogsaa virke lyslevende, og hvad der skal have Afkom,
maa virkelig forplante sig. Hvad der skal gennemstrømme et Menneskes Aarer, maa komme til
ham som en Kilde og ej som vindtør Sværte paa Papir”
N.F.S. Grundtvig (1834)

Jeg læste citatet i en artikel om oplevelsesøkonomi, og i den verden bliver der argumenteret kraftigt for fysiske møder i stedet for digitale. Fans af oplevelsesøkonomi påstår, at hvis en relation mellem to parter skal være optimal og bæredygtig, så forudsætter det et eller flere direkte fysiske møder, hvor der bliver skabt fælles forståelse.

Ifølge oplevelsesøkonomer har et budskab, der leveres fysisk, langt større gennemslagskraft hos modtageren. Og der ligger større forpligtigelse og engagement bag en fysisk kontakt end en elektronisk.

Jeg kan godt følge tankegangen, så pointen må være, at digital aktivering ikke skal stå alene – du skal også ud at røre ved målgruppen.

Og sociale medier bliver også brugt meget ukritisk. Selvom det er en logisk platform for mange sponsorer, så skal det stadig gøres intelligent og ikke bare handle om likes. Jeg kommer til at tænke på mine tidligere skriblerier om Logoland. Er vi på vej fra Logoland til Like-land?

Skriv et svar