En bank, der vil gøre en forskel

Der har netop været Grand Final i Australian Football (AFL) hernede. Et af årets højdepunkter – for den mandlige del af befolkningen.

NAB, en af de store banker, udnyttede muligheden til at vise, hvordan en best practice sponsor aktiverer sit sponsorat. De lavede en kampagne for fodboldfans, som var forhindret i at komme til finalen pga. arbejde, bryllup e.l. Disse dedikerede og frustrerede fans kunne ansøge om en NAB stand-in, som ville komme og tage deres plads, så de kunne komme til den store finale.

Se introen til kampagnen her:

Fantastisk eksempel på, hvorfor en sponsor ikke skal tale om sig selv, men skabe værdi for målgruppen (og så er der et godt match med bankens pay-off More give, less take).

Desuden er sådan en kampagne-ide jo en gave til reklamebureauet, og de fejlede ikke. Her er et par af de sjove outdoor plakater, som supplerede tv-kampagnen.

Hvis du vil se mere, så hop ind på kampagnesitet for flere film og en beskrivelse af de heldige vindere.

Skriv et svar