DBU indfører Champions League koncept i Superligaen

DBU henter sponsor-inspiration i UEFA’s Champions League-turnering, og vil have adskillige turneringssponsorer i stedet for én navnesponsor (se artikel i Politiken). I øjeblikket er SAS eksklusiv navnesponsor for ligaen, men de stopper altså til sommer. I skrivende stund går der rygter om, at SAS skal fusionere med et større udenlandsk selskab, og med det for øje giver det jo god mening at drosle ned for markedsføringen.

De rygter om ny sponsorstruktur i Superligaen, som startede for et par år siden holdt altså stik, og det er absolut en spændende udvikling – og en ambitiøs strategi. For hvordan får DBU rullet et Champions League sponsorkoncept ud på de danske Superliga-stadions (det er egentlig en befrielse, at man ikke skal huske at sige SAS-Ligaen; Superligaen lyder bedre)? UEFA er jo enerådig, når de kommer til byen med Champions League-cirkuset, men hvordan skal fx seks turneringssponsorer i det nye danske setup spille sammen med de eksisterende sponsorer hos FCK, AGF, AaB osv. Jeg gad godt være en flue på væggen, når de sværdslag skal slås.

Things to look out for:

  1. Får DBU solgt 4-6 turneringssponsorater?
  2. Hvor meget eksponering får turneringssponsorerne på de enkelte stadions?
  3. Følger håndboldturneringen o.a. i DBU’s fodspor?

Skriv et svar