Danmark, hvor er kreativiteten?!

Er det bare mig, eller er vi nogle efterabere i Danmark? Man skal tænke sig godt om for at komme i tanke om et originalt dansk sponsor-initiativ, som ikke er set før.

Og det er da fair nok, at vi i DK ikke ligger forrest på bølgen. Vi tager tendenserne ind. Først sportssponsering, så kultursponsering, så social sponsering, og alt der indimellem: navnesponsorater; Unicef på trøjerne; minisponsorater udvalgt af brugerne; Superligaen med CL-koncept; cause-related marketing hvor forbrugerne betaler sponsoratet (fx OK, Støt Brysterne og alle andre køb-vores-produkt-og-vi-giver-1-kr-til-et-godt-formål kampagner)

Det skulle ikke undre mig, om Heineken også kom først med det rendyrkede fodbold-fokus, som Carlsberg dyrker nu under Part of the game paraplyen. Men der må vi have en Carlsberg-mand ind i debatten for at afgøre den.

Bottom line er, at der langt mellem de originale snaps herhjemme. Selvfølgelig skal vi lade os inspirere af udlandet, men måske kunne man finde frem til en særlig dansk vinkel på sponsering (udover at vi har mange flere logoer på stadions end fx i USA).

Når jeg skal nævne originale danske cases, så tænker jeg Grøn Koncert og ECCO Walkathon.

Hvad tænker du?

Skriv et svar