Danmark håbløst bagud i Twitter Cup

Sony Ericsson har lanceret Twitter Cup, hvor alle kommende VM-hold kan battle om, hvem der har størst support fra deres fans. Hver gang, der registreres en Twitter-besked med holdnavnet fx “Danmark” og “VM i fodbold” (eller “World Cup” i mange andre tilfælde), så får man point.

Sony Ericsson er officiel sponsor for VM i Sydafrika til sommer, og Twitter Cup er et glimrende forsøg på at indfange noget af den passion, som fodboldfans verden over har for sporten.

Calum McDougall, sponsorchef hos Sony Ericsson, mener, at dette års VM bliver den første ’social networking World Cup’: “When you watch a game, you usually have your mobile with you. You take photos and record footage. We want to be at the core of the fans’ experience. We will also have a lot of content to pass on through fans’ mobiles. We will create a community.” Se artikel

Og målt i tweets, så er det ikke Danmark, der har de bedste fans.

Vi ligger klart nummer sjok i Gruppe E. Godt nok er Twitter ikke så udbredt i Danmark, men at forskellen er markant, var jeg ikke klar over. Faktisk er vi det land i hele Twitter Cup, som har mindst support.

Jeg faldt over Twitter Cup’en på Take a Peck, som også har et andet sjovt eksempel på brug af Twitter til at give magten til brugerne. Tjek det ud.

Skriv et svar