Australia, here I come!

Nu er der præcis en måned, til jeg flytter til Australien med familien. Destination: Melbourne. Formål: Eventyr. Varighed: Så længe det er sjovt.

Det skal markeres her på bloggen med tre inspirerende cases fra Australien. Nærmere bestemt er det Toyota, Coca-Cola og Adidas, der skal hyldes for at tænke ud af boksen, vise passion for sporten og skabe værdi for fansene.

Toyota og “Legendary Moments”
Toyota er hovedsponsor for Australian Football League (AFL), en sport som kun australiere dyrker. Tag amerikansk fodbold, gang volden med 2 og fjern sikkerhedsudstyret, så har du et billede af, hvad den sport går ud på.

Toyota har valgt at hylde legendariske øjeblikke i sporten ved at genindspille dem med de gamle koryfæer.

Selvfølgelig holder de den gode stil ved også at have et dedikeret website til sponsoratet. Her kan du se nogle af de originale øjeblikke, læse om Toyotas græsrodsinitiativ Good For Footy der giver tilbage til de lokale klubber (minder lidt om OK’s strategi herhjemme) samt få et overblik over Toyotas øvrige sponsorater i regionen.

Coke Zero Challenges
Coca-Cola har fokus på en anden stor sport i Australien: rugby. De har lavet en kanal på Youtube, hvor de udfordrer alle hold i rugby-ligaen til at udføre diverse trick shots og skæve discipliner. Alt bliver filmet og fansene kan stemme på, hvilket hold der klarer sig bedst.

Hop ind og se, hvordan en Youtube-kanal bør laves og se også en smagsprøve på udfordringerne herunder.


Adidas og “Bonded By Blood”
Vi slutter med en klassiker fra 2006. Adidas og New Zealands rugbylandshold All Blacks gik sammen om at lave en anderledes fanplakat. En original ide, der siden er blevet kopieret af AGF herhjemme.


Skriv et svar