1 guru, 3 roser, 263 ord

Den amerikanske blogger, forfatter og iværksætterguru Seth Godin kan roses for mange ting.

Lige i dag har jeg lyst til at rose ham for tre ting:

1. Et fedt citat
Citatet er taget fra hans bog Small is the New Big og lyder: “Interactions are a million times more powerful than interruptions.” Husk det, næste gang du planlægger aktiveringen af dit sponsorat.

2. En fed blog
Seth Godin har en cool og inspirerende blog. Jeg vil gerne fremhæve et bestemt indlæg: The inevitable decline due to clutter. Her skriver han om clutter inden for digitale medier, men han kunne lige så godt have skrevet om sponsering.

Lad os tage et uddrag, og så kan du selv udskifte “digital marketers” med “sponsorship sellers”, hvis du har lyst:

“Digital media expands. It’s not like paper, it can get bigger.
    As digital marketers seek to increase profits, they almost always make the same mistake. They continue to add more clutter, messaging and offers, because, hey, it’s free.
   
One more link, one more banner, one more side deal on the Groupon page.”

Tak til Seth for dejlig opbakning til tankerne i Luk Logoland og her på bloggen, hvor jeg tidligere har været inde på supersælgernes uheldige effekt.

3. En fed bog
Denne ros er lidt uden for kategori, for det handler ikke så meget om sponering. Og dog, hvis du overvejer, om du skal satse på at blive noget inden for sponsorverdenen, så læs The Dip. En superinspirerende og tankevækkende bog, om hvornår du skal satse, og hvornår du skal give op.

Skriv et svar